וכתבת - אייל עמית - מחאת הסופרים למען צרכנות ישירה

את הספר החדש שלי לא תמצאו ברשתות הספרים. למה?

/ הוצאה לאור - ספרים / את הספר החדש שלי לא תמצאו ברשתות הספרים. למה?

הטור של אייל עמית \ בלוג

23 יוני

את הספר החדש שלי לא תמצאו ברשתות הספרים. למה?

למה אני לא ברשתות?

רבים לא יודעים, אבל על כל ספר שנמכר בסטימצקי/צומת-ספרים במחיר מלא של 90ש"ח למשל, הסופר מקבל פחות מ-4 שקלים. הידעתם? אני אישית לא מוכן לקחת יותר חלק בחוקי המשחק המעוותים האלה. הייתי שם שנים עם שני הספרים הקודמים שלי. הראשון מכר 8 מהדורות, השני 6 מהדורות. זה יפה, זה נחמד, אבל די. הספיק לי. תודה. אם יש סופר שאני אוהב ומכבד, אני קונה את הספר ישירות ממנו, ולא דרך הרשתות ששוחטות לו את הצורה. ככה, אני גם חוסך עשרות שקלים ברכישת כל ספר וגם תורם משמעותית לפרנסתו של הסופר (ולא ל-ג. יפית - הבעלים של סטימצקי, למי שלא ידע).
זה בדיוק כמו חקלאות ישירה. אפשר לקנות דובדבנים בסופר (החקלאי רואה אגורות מכל קילו שנמכר) ואפשר לקנות את אותה כמות ובמחיר מוזל משמעותית ישירות מהחקלאי ולאפשר לו להתפרנס בכבוד.
אבל למה לתת דוגמאות על חקלאים ודובדבנים כשיש פה דוגמא חיה. הספר שלי.
כשאתם קונים עכשיו ישירות ממני את הספר במחיר השקה של 50ש"ח (במקום 82ש"ח), אתם חוסכים 32ש"ח ואני מרוויח מזה (בנטו) 20ש"ח פר ספר. פי 5 מספר שנמכר במחיר מלא בסטימצקי, אם לא יותר.
כן, אז יכול להיות שאני אמכור הרבה פחות ספרים באופן הזה. לא אכפת לי. משהו צריך להשתנות כאן בשיטה. ואני לא יכול לעשות את זה לבד, ולא אצליח לשנות דבר אם לא תהיה פה מסה קריטית של יוצרים, ואם לא תהיה פה מסה קריטית של צרכנים, שלא מוכנים יותר לשחק את המשחק המעוות הזה של רשתות המזון, רשתות הספרים, ורשתות בכלל! חשבתם פעם על המושג הזה - "רשת"... לוכדים אותנו ברשת. פשוטו כמשמעו.
רוצים להמשיך להיות דגים ברשת, המשיך לקנות "מבצעים" בצומת ספרים ולהמשיך לעזור לטייקונים להיות עוד יותר טייקונים ולהשתין על כולנו בקשת, בבקשה.
רוצים לעשות פה שינוי ולקנות את ה"דובדבנים" שלי ושל "חקלאים" אחרים ישירות מאיתנו ולתמוך ישירות בפרנסתנו ובהמשך יצירתנו, אשמח ואודה לכם מאוד. נודה לכם כולנו. מעומק הלב!
אגב, תנועת ה"חקלאות הספרותית הישירה" כבר התחילה מזמן. חקלאי הפירות והירקות לגמרי לא לבד כאן. תראו למשל חברים טובים ויקרים שלי, Orit Feyul Orr ו- Shai Orr מפרדס חנה, כבר שנים מדירים רגלם מרשתות הדגים ומוכרים את כל הספרים המעולים שלהם בעצמם. אני מעריך אותם על כך מאוד. השראה של ממש. הוכחה ברורה שאפשר להצליח גם בלי "עזרתם" של הרשתות. אורית ושי לא היחידים. לאט לאט מצטרפים עוד ועוד יוצרים לתנועה הזו.
אנחנו חיים בעידן חדש, עידן שבו אפשר לגייס את תמיכת הציבור בהדסטארטים למינהם, להפיק את האומנות שלנו בעצמנו, וגם למכור בעצמנו, ולהתפרנס בכבוד מההשקעה והעמל הרב שלנו, ובלי התלות הזו בבעלי ההון. עידן מרגש שבו הכל נמצא במרחק הקלקה על קישור, ממש כמו הפוסט הזה. איזה מדהים! מהפכה!
את הדובדבן החדש שלי, שיצא לאור לפני שבוע, ניתן למצוא באתר שלי.
יש אפשרות גם לספר אלקטרוני אקולוגי, במחיר מוזל עוד יותר.
אני בכוונה לא מצרף פה קישור. זו לא מטרת הפוסט הזה. מי שבאמת רוצה יידע בקלות איך למצוא אותי, ואת כל היוצרים שהוא מעריך. אנחנו פה. במרחק קליק אחד מכם. ממש מתחת לאצבע של העכבר.
תודה גדולה מראש ותודה על תרומתכם למהפכה שמתרחשת פה. וגם אם אתם לא בעניין של דובדבנים וספרים, תודה שהגעתם עד לכאן וקראתם את הפוסט החשוב הזה.
אייל

הנה הפוסט המקורי שפורסם בפייסבוק וזכה למעל 400 שיתופים ברשת:


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *



שינוי גודל גופנים