"שנה לחוק הספרים: צניחה של 35% במכירות של ספרים חדשים – ועלייה חדה במחירים" | צרכנות דה-מרקר

/ הוצאה לאור - ספרים / "שנה לחוק הספרים: צניחה של 35% במכירות של ספרים חדשים – ועלייה חדה במחירים" | צרכנות דה-מרקר

הטור של אייל עמית \ בלוג

29 ינואר

"שנה לחוק הספרים: צניחה של 35% במכירות של ספרים חדשים – ועלייה חדה במחירים" | צרכנות דה-מרקר

.
הנה לכם כותרת היום במדור צרכנות בדה-מרקר:

"שנה לחוק הספרים: צניחה של 35% במכירות של ספרים חדשים - ועלייה חדה במחירים"

הקישור לכתבה בדה-מרקר>>

צילום: David Blazquez

את הקישור הזה שלח לי הבוקר חבר ושאל אותי "נו, מה אתה אומר"?
מה אני אומר? יש לי הרבה מה להגיד!

הדבר הראשון שיש לי להגיד זה שתודה לאל שלפני שלוש שנים נדבקתי במחלת שעלת קשה, ביליתי 4 חודשים בבית ומתוכם חודשיים במיטה ורק אחרי שאיבדתי הכרה וכמעט גמרתי את החיים, נפקחו לי העיניים ואחרי עשור כמעט שאני מתאבד ומגיע כמעט לפשיטת רגל, החלטתי להפסיק לנסות להתפרנס רק מכתיבה והוצאה לאור של ספרים.

עוד לפני שהחוק המטופש הזה יצא, כשרק עוד דיברו עליו, צעקתי את זה בקול רם וברור ואפילו התראיינתי בעניין - היה לי ברור שהחוק הזה יעשה בדיוק את ההפך. מי ירצה לקנות ספר חדש ב80 ש"ח כשיש על המדף מיליוני ספרים אחרים, רבי מכר מכל העולם במחיר מגוחך של 4 במאה??? החוק הזה ירה לספרים החדשים ברגליים. ולא רק לספרים החדשים, אלא לכל שוק הספרים. כולם נפגעו מזה. אם יש משהו שהיה צריך לעשות כדי לחסל את שוק הספרים סופית - זה החוק הזה!

אם באמת היו רוצים להציל את השוק, היו צריכים לחוקק חוק אחר ופשוט מאוד: אין יותר מבצעים! לא על ספרים חדשים ולא על ספרים ישנים! אין מבצעים בכלל! מיישרים קו על כל השוק ולא רק על הספרים החדשים. כתוצאה מחוק כזה כל מחירי הספרים החדשים והישנים היו יורדים רוחבית ל40-50 ש"ח בממוצע (מחיר סביר בהחלט) ובמשך כל השנה. אחת לשנה, בשבוע הספר (לא חודש הספר כמו שנהוג היום, אלא שבוע הספר. 7 ימים בלבד!) ניתן יהיה למכור ספרים ב20-30 אחוז הנחה. כל השנה מחיר אחיד קבוע לכולם בלי מבצעים ובלי נעליים. כולם היו מרוויחים מחוק כזה. גם הסופרים, גם המו"לים, גם החנויות וכמובן גם ציבור הקוראים. עכשיו לך תסביר את כל זה לפקידי ממשלה מנותקים מהמציאות.

עוד דבר שהיו צריכים לעשות (וצריך לעשות גם עכשיו) זה ליישר קו עם ארה"ב ואירופה שכבר לפני 8 שנים בערך נתנו גז על שוק הספרים האלקטרוני. למה להדפיס ולקנות ספר נייר שמזיק לכדור הארץ, מחסל לנו את היערות ואח"כ סתם מעלה אבק על המדף בבית, בזמן שאפשר לקנות את אותו ספר בגרסה אלקטרונית ובפחות מחצי מחיר!!!
שאלו אותי כבר לא מעט אם את הספר החדש שלי אני הולך להדפיס על נייר או להוציא כספר אלקטרוני. אני מאוד מתלבט. כמובן שהייתי רוצה להוציא אותו כספר אלקטרוני, אבל מה לעשות ש"עם הספר" עוד לא בשל לקונספט הדיגיטלי והירוק הזה. לרובנו כבר יש אייפד בבית ועדיין רק בודדים רוכשים ספרים אלקטרוניים. "זה לא נוח", "זה לא אותה חוויה", "זה סתם קובץ ולא משהו מוחשי".... מכיר את כל הטיעונים. עם חלק מהם אני מסכים. זה באמת לא אותו דבר. אבל זה לא אומר שזה לא טוב. בעוד 20 שנה נסתכל אחורה ולא נאמין איך פעם קראנו מנייר, בדיוק כמו שהיום אחנו מסתכלים 20 שנה לאחור ולא מאמינים איך הסתדרנו בלי טלפונים סלולריים ושלא לדבר על מסכי מגע.
כפי הנראה אוציא את הספר החדש בשתי הגרסאות, מודפס ואלקטרוני. בשאיפה שאת הספר הרביעי, אינשאללה, ניתן יהיה לקרוא דרך מסכים בלבד.
שיהיה לכולנו בהצלחה.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *



שינוי גודל גופנים